28 Ocak 2015 Çarşamba

PİZZA


Ara sıra pizzayı dışarıdan sipariş etmek yerine kendim yapmayı tercih ediyorum. Sizlerde şimdi tatile girmiş olan çocuklarınız için kolaylıkla yapabileceğiniz bu pizzayı kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.





MALZEMELER:

  • 1 kutu mısır
  • 1 paket mantar
  • 1 paket sosis
  • 4-5 adet pastırma
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 kase çekirdeksiz siyah zeytin
  • rendelenmiş kaşar peyniri

HAMURU İÇİN:

  • 4 su bardağı un
  • yarım paket yaş maya
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı tozşeker
  • alabildiği kadar ılık su
ÜZERİ İÇİN SOSU:
  • 1,5 su bardağı domates sosu
  • 1 tutam kekik
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tutam tuz
YAPILIŞI:

Hamuru için geniş bir yoğurma kabına unu eleyerek dökün. Üzerine tuz, şekeri ve sıvıyağı ekleyin. Bir kapta mayayı ılık su ile iyice açın ve hamurun ortasına delik açıp, açılmış mayayı dökün. Unu ilk önce mayaya yedirin. Daha sonra diğer malzemeleri birbirine karıştırın. En son içine alabildiği kadar ılık suyu ekleyin ve hamuru iyice yoğurun. Hamur elinize yapışmazsa hazır demektir. Üzerine temiz bir bez örtüp, 1 saate yakın hamurun kabarması için dinlendirin. Hamur dinlenirken üzerine sürülecek domates sosunu; rendelenmiş sarımsak, tuz ve kekik ile karıştırın ve bekletin.( Ben domates sosunu yazın hazırladığım için sos hazırlamak için uğraşmıyorum. Eğer sizde yoksa birkaç domatesi rendeleyip, sarımsakla karıştırın ve ocakta domatesler suyunu çekene kadar pişirin. Pişince soğumaya bırakın ve içine kekik, tuzu ekleyin.) Geriye kalan diğer malzemeleri istediğiniz şekilde kesip, bekletin. Hamur kabarınca ikiye bölün. Benim verdiğin ölçüden iki tepsi pizza elde ediyorum. Yağlanmış fırın kabına (kabın ölçüsü kadar ) elinizle büyüttüğünüz hamuru yerleştirin. Ben ince hamuru tercih ediyorum. Siz istediğiniz kalınlıkta hamur yapabilirsiniz. Hamuru çatalla bir kaç yerinden delin. Üzerine hazırladığınız domates harcından döküp, her yerine sürün. Kestiğiniz malzemeleri üzerine (kaşar hariç) serpiştirin. Önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında hamur kızarana kadar pişirin . Pişmesine yakın pizzayı fırından çıkarıp, üstüne bolca rendelenmiş kaşar serpin. Tekrar 5 dakika daha kaşar eriyene kadar fırında tutun. Kaşar eriyince fırından çıkarıp, dilimleyin ve servis yapın. Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder