22 Haziran 2014 Pazar

KREMALI ÇÖREK


Annem gazeteden veya başka yerlerden ilginç tarifleri toplamayı çok sever. Geçen gün bu tarifi bana gösterdi. Benim de çok hoşuma gitti. İlk defa bir çöreğin içine krema konulduğunu gördüm ve bende denemeye karar verdim. Sonucunda çok lezzetli bir çörek elde ettim. Hamurun içine konulan krema çöreği yumuşacık yapıyor. Sizlere de denemenizi kesinlikle tavsiye ederim.
























MALZEMELER:

  • 2 çay bardağı süt
  • 4 çorba kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı krema
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 10 gram yaş maya (oda sıcaklığında)
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 tutam tuz
  • alabildiği kadar un
ÜZERİ İÇİN:
  • 1 adet yumurta sarısı
YAPILIŞI:

Geniş bir kaba un dışında bütün malzemeleri koyup karıştırın. Unu yavaşa yavaş ekleyin ve yoğurun. Kulak memesinden daha yumuşak bir hamur elde edin. Tepsiye yağlı kağıt koyup, hamurdan ceviz büyüklüğünden biraz daha büyük parçalar koparın ve elinizle yuvarlayıp, şekil verin. Bütün bezeleri bu şekilde yapıp, tepsiye dizdikten sonra temiz bir bezle üzerini örtüp, 45 dakika dinlendirin. Sonra üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürün. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında çöreklerin üzeri kızarana kadar pişirin. Biraz soğuduktan sonra sade bir şekilde yada benim yaptığım gibi arasına bir dilim domates ve peynir koyarak servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder