31 Temmuz 2014 Perşembe

PAÇANGA BÖREĞİ


Geçen sene yurt dışından gelen arkadaşım için bu böreği hazırlamıştım. Kendisi için çok değişik ve lezzetli bir börek olduğunu söylemişti. Benim de çok sevdiğim böreklerden biridir. Ramazan için hazırladığım bu böreği siz blok okuyucularıyla da paylaşmak istedim. Umarım sizler de denersiniz.




MALZEMELER:


  • 5-6 adet dilimlenmiş pastırma
  • 2 adet yufka
  • 2 adet orta boy domates
  • 2-3 adet sivri biber
  • 200 gram dilimlenmiş taze kaşar
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı

YAPILIŞI:

Domatesleri küp şeklinde doğrayın. Biberleri ve pastırmayı ince ince kesin. Zeytinyağın da biber ve pastırmayı kavurun. İçine domatesleri ekleyin. Domatesler suyunu çekinceye kadar pişirin. Bazı kişiler pastırmayı pişirmeden ve kenarında ki çemenini çıkararak koymayı tercih ediyorlar. Ben çemeni ile pişirerek hazırlamayı tercih ediyorum. Bana göre böyle daha lezzetli oluyor. Yufkaları 6 eşit parçaya bölün ve her bir parçanın kenarına hazırladığınız harçtan koyun. Üzerine bir dilim kaşar koyup, yufkayı sarın. Kenar kısmı açılmasın diye suyla ıslatın. Hazırladığınız börekleri kızgın yağda kızartabilirsiniz yada hafif olması için benim yaptığım gibi yağlı kağıdın üzerine sıralayın. Yarım bardak sıvı yağa, biraz su karıştırıp, böreklerin üzerine sürün. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder