15 Kasım 2014 Cumartesi

BROKOLİ ÇORBASI



Brokoli sebzesi ile hazırlanan çorbaya bayılıyorum. Bu çorbayı hem kız kardeşim hem de ben sık yaparız. Aramızda ki fark o içinde sebzeleri mikserde çekmeden hazırlıyor. Ben çorbayı mikserde çekerek hazırlamayı tercih ediyorum. Her iki şekilde de  son derece lezzetli ve besleyici bir çorba oluyor. Özellikle brokoli sevmeyen çocuklarınız için denemenizi kesinlikle tavsiye ederim.







MALZEMELER:

  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 baş brokoli
  • 1 adet büyük boy havuç
  • 2 diş sarımsak
  • 50 gram tereyağı
  • 1.5 yemek kaşığı un
  • 1 litre süt
  • 2 adet tavuk bulyon yada 1.5 su bardağı tavuk suyu
  • yarım su bardağı kaşar rendesi

YAPILIŞI:

Yemeklik kestiğiniz soğanı tereyağında kavurun. İçine unu ekleyip, unu kokusu çıkana kadar kavurmaya devam edin. Un kavrulunca sütü ve tavuk suyunu ekleyip, unu topaklanmaması için el çırpıcısı ile sürekli karıştırın. Çorba biraz piştikten sonra içine minik doğranmış brokoliyi, rendelenmiş havucu ve sarımsağı ekleyin ve ocağı kısık ateşe getirip, 45 dakika çorbayı pişmeye bırakın. Pişmesine yakın tuz, karabiber ile tatlandırın. En son içine rendelenmiş kaşar ekleyin. (Ben çorba piştikten sonra mikserden geçiriyorum. Sonra rendelenmiş kaşarı içine katıyorum.) Sıcak olarak servis yapın. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder