12 Mayıs 2014 Pazartesi

TİRAMİSU

 Tiramisuyu birçok yerde denedim. Çoğunlukla pasta keki ile yapmayı tercih ediyorlar. Gerçek tiramisu kedi dili (sovyer) ile yapılandır. Kız kardeşim geçen gün kızı için yapmış ve bana da tarifini göndermiş. Ben İngiltere de iken okulumuzda parti düzenlerdik. İtalyan arkadaşlarım yapıp getirirlerdi. İlk orada iken kedi dili ile yapılanı denemiştim ve çok beğenmiştim. Sizlere de bu şekilde denemenizi tavsiye ederim.




























MALZEMELER:

  • 1 paket kedi dili
  • 3 yumurta 
  • 75 gram toz şeker
  • 250 gram mascarpone veya labne peyniri
  • 1 yemek kaşığı amaretto(likör) veya bir, iki damla acı badem esansı (marketlerde tatlı reyonunda küçük şişelerde satılıyor) (isteğe bağlı)
  • 1 bardak hazırlanmış ılık nescafe veya türk kahvesi
  • kakao

YAPILIŞI:

3 yumurtanın sarısı ile beyazını ayırın. Bir kapta yumurtanın sarılarını şekerle beraber iyice çırpın. İçine penyiri ve likörü ekleyip, karıştırmaya devam edin. Başka kapta yumurtanın beyazlarını kar gibi oluncaya kadar çırpın. Kar gibi olunca peynirli karışıma yavaş yavaş ekleyin ve birbirine yedirin. Geniş bir borcama ilk önce  hazırladığınız kremadan döküp, yayın. Üzerine bir sıra kahveye batırılmış kedi dillerini dizin. Bu işlemi bir kez daha tekrarlayın. Yaydığınız kedi dillerinin üstüne kremadan dökün ve yayın. Bir kat daha kahveye batırılmış kedi dillerini dizin. Onun üstüne de geriye kalan kremayı dökün. Tatlının en üstünü de kakao serpin. Bir gün buzdolabında bekletirseniz, çok daha iyi soğuduğu için tatlınız daha lezzetli olacaktır. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder