16 Ekim 2014 Perşembe

ACI BADEM TATLISI




















Uzun zamandır yapmak için aklımda olan bir tatlıydı. Halamın bana getirdiği kendi tariflerinin içinde bulmuştum. Acı badem çok sevdiğim içinde ilgimi çekmişti. Sonucundan bizler çok memnun kaldık. Yapılışı da çok pratik olduğundan acil gelen misafirleriniz için uygulayabilirsiniz.
Ben dışını çikolata sosu ile yapmayı tercih ettim. Sizler isterseniz vişne sosu veya çilek sosu da kullanabilirsiniz. Benim gibi acı bademden hoşlanıyorsanız, kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.















MALZEMELER:

  • 2 paket krem şanti
  • 1,5 su bardağı süt
  • 3-4 adet acı badem
  • 1 su bardağı ceviz içi
ÜZERİ İÇİN:
  • çikolata sosu, vişne sosu veya çilek sosu

YAPILIŞI:

Geniş bir kasede krem şanti ile sütü koyulaşana kadar çırpın. Koyulaşınca içine elinizle ufaladığınız acı bademleri ve iri dövülmüş cevizi ekleyin ve hepsini birlikte karıştırın. Tatlının şeklini vereceğiniz bir kaba kenarları dışarı taşacak şekilde streç film serin. Hazırladığınız harcı içine boşaltın ve kabın şeklini alması için üzerinden bir kaşık veya spatula ile hafifçe bastırın. Dışarı taşan streç filmide üzerine kapatın. Bu şekilde bir gece boyunca dondurucu da muhafaza edin. Servis yapmadan 30-35 dakika önce dondurucudan çıkarıp, üzerine hazırladığınız sostan döküp, dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun... ( Ben genellikle tatlıları daha lezzetli bir tat aldıkları için 1 gün boyunca buzdolabında bekletmeyi tercih ediyorum. Ama bu tatlıda eğer acil misafiriniz geliyorsa birkaç saat önceden de hazırlayıp, servis yapabilirsiniz.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder