28 Ekim 2014 Salı

YEŞİL MERCİMEK SALATASI


Bu salatayı geçen gün televizyonda seyrettiğim bir programdan aldım. Bana ilginç geldiği için denemek istedim. Daha önce mercimeği yemek olarak hazırlardım. Bu şekilde hiç denememiştim. Bence; çok hafif ve lezzetli bir salata oldu. Doktorlar sık sık mercimek yememizi tavsiye ediyorlar. Yemeğinden hoşlanmıyorsanız kesinlikle bu salatayı bir kere denemenizi tavsiye ederim. Nar ekşisi de salataya ayrı bir tat katıyor...




MALZEMELER:
  • 150 gram yeşil mercimek
  • 1 adet kuru soğan veya kırmızı soğan
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet yeşil biber
  • 8-9 adet yeşil zeytin
  • 8-9 adet siyah zeytin
  • 3-4 adet taze soğan
  • 5-6 adet ıspanak yaprağı
  • yarım su bardağı mısır
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 tutam dereotu
  • yarım adet limonun suyu
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 tutam tuz

YAPILIŞI:

Yeşil mercimeği yıkadıktan sonra üzerini geçecek kadar su koyup, orta hararetli ateşte haşlayın. Haşlandıktan sonra suyunu süzüp, soğumaya bırakın. Yeşil ve kırmızı biberin çekirdekli kısımlarını çıkardıktan sonra ince bir şekilde kesin. Zeytinlerin çekirdeğini çıkarıp, ortadan ikiye kesin. Taze soğanları, dereotunu, maydanozu ve ıspanak yaprakları ince kesin. Geniş salata kasesine kestiğin bütün malzemeyi, yeşil mercimeği ve mısırı ekleyin. Hepsine birbirine karıştırın. Limon suyu, nar ekşisi, tuz ve zeytinyağını bir kapta karıştırın ve salatanın üzerine gezdirin. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder