8 Ekim 2014 Çarşamba

PANCAR SALATASI

Benim en çok yapmayı sevdiğim salatalardan biridir. Son derece besleyici ve lezzetli bir salata. Doktorların en çok tavsiye ettiği pancarı ben salata olarak yapmayı tercih ediyorum. Bayram da misafirlerime ikram ettim. Herkes çok beğendiğini söyledi. Sizlere de kesinlikle bir kere denemenizi tavsiye ederim.








MALZEMELER:

  • 3 adet orta boy pancar
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 4-5 yemek kaşığı yoğurt
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1 tutam dereotu
  • 1 tutam tuz

YAPILIŞI:

Pancarları yıkayıp, bir tencereye alın ve üzerini geçecek kadar su koyup, orta hararetli ateşte pişirin. Pancarlara bir bıçak batırıp, piştiğini anlayabilirsiniz. Patates haşladığınızda piştiğini nasıl kontrol ediyorsanız, pancar içinde aynı işlemi yapın. Bıçak batırdığınız da pancara kolay batıyorsa pancar
pişmiştir. Pancarlar soğuduktan sonra küçük küp şeklinde doğrayın ve bekletin. Başka bir kapta yoğurt, rendelenmiş sarımsak, mayonez, tuz, dövülmüş ceviz ve ince kesilmiş dereotunu karıştırın, Bu karışımı pancarlara ekleyin ve hepsini birlikte harmanlayın. Geniş bir salata kasesine alıp, buzdolabına kaldırın. Biraz soğuduktan sonra servis yapın. Ben bu salatayı bir gün önceden yapmayı tercih ediyorum. Bir gün buzdolabında beklediği zaman daha lezzetli bir tadı oluyor. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder