23 Ekim 2014 Perşembe

YEŞİL BİBER TURŞUSU


Bizim ailede; benim turşu delisi olduğumu bilmeyen yoktur. O kadar severim ki, pazara veya markete gittiğimiz de uzaktan turşu tezgahının kokusunu hemen alırım. Annem ve ben kışa girmeden biber turşusu hazırlamaya karar verdik. Sonucunda çok lezzetli bir turşu hazırlamayı başardık. Ben Çerkezlerin hazırladığı kütür kütür olan biber turşusunu çok severim. Bizim turşumuz da aynı onun gibi oldu. Siz de benim gibi turşu seviyorsanız denemenizi tavsiye ederim.




MALZEMELER:
  • 8 kiloluk kavanoz
  • 3 - 3,5 kilo sivri biber
  • 1, 5 su bardağı üzüm sirkesi
  • 300 gram kaya tuzu
  • 2 baş sarımsak
  • 3,5 kilo içilecek su
  • 1 tutam kereviz sapı 
YAPILIŞI:

Biberleri iyice yıkayıp, sap kısımlarını kesin ve biberi sivri uçlu bir bıçak yardımıyla bir kaç yerinden delin. Deldiğimiz biberleri kavanoza düzgün bir şekilde yerleştirin. Aralarına ayıkladığınız sarımsaklardan serpiştirin. Biber yerleştirme işlemi bittikten sonra bir kapta sirke ve tuzu karıştırın. Tuz eriyince bu karışımı biberlerin üzerine dökün. Üzerine de suyu ekleyin. Turşunu en üzerine de yıkadığınız kereviz saplarını koyun ve bir bardak kullanarak veya bir ağırlık da olabilir Hazırladığınız turşunu üstüne koyun ve kavanozun kapağını sıkıca kapatın. (turşumuz biraz acı olmasını istiyorsanız benim gibi içine küçük kırmızı acı biberlerden ekleyebilirsiniz.) Biberlerin rengi döndüğü zaman turşunuz hazır demektir. Bence bir hafta beklemek gerekir. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder