11 Mart 2014 Salı

DOMATES ÇORBASI


Benim  en çok yaptığım ve sevdiğim çorbalardan biridir. Özellikle kaşar rendesiyle uyumu muhteşem. Ben bu çorbayı yaparken salça kullanmayı tercih ediyorum. Çünkü domates ile yapınca ekşi bir tadı oluyor. Bu soğuk kış günlerinde denemenizi tavsiye ederim.






MALZEMELER:

  • 1,5 yemek kaşığı salça (ben tamek salçacık kullanıyorum)
  • 1 litre süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 75 gram tereyağı
  • 1 tutam tuz
  • 1 tutam karabiber
  • kaşar rendesi

YAPILIŞI:

Tencereye tereyağı koyup, eritin. Unu ekleyip, unun kokusu  çıkana kadar kavurun. Ocaktan alıp içine salçayı ekleyin ve un kırmızı şekli alana kadar karıştırın. Sonra sütten biraz ekleyip, topak topak olmaması için çırpma teli ile iyice karıştırın. Tekrardan ocağa alın. Bu arada sürekli karıştırmayı unutmayın. Çorba koyulaşmaya başlayınca içine tekrar biraz süt ekleyin. Bu işlemi süt bitene kadar devam edin. Ocağın altını kısarak bir saate yakın pişirmeye bırakın. Pişmesine yakın karabiber ve tuz ile tatlandırın. Süt bitince hala çorba  koyulaşıyorsa sıcak su ekleyebilirsiniz. Servis yaparken üzerine kaşar rendesi ekleyin. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder