7 Mart 2014 Cuma

YUFKAYA SARILMIŞ HELVA TATLISI


Bu tatlının yapılışını geçen gün televizyonda gördüm. Çok değişik geldiği için denemek istedim. Ben sonucundan çok memnun kaldım ve zevkle yedim. Tarifini sizlerle de paylaşmak istedim. Eğer helva seviyorsanız denemeniz tavsiye ederim. Yufkada kızartılmış helva ile dondurmanın uyumu muhteşem. Deneyen herkese mutlu tatmalar...






MALZEMELER:
  • 1 adet yufka
  • 1 kutu vanilyalı dondurma
  • çikolata sosu
  • 1 küçük paket helva
  • 1 tutam pudra şekeri
  • 1 tutam tarçın
  • 1 tutam hindistan cevizi
  • 1 su bardağı sıvı yağı

YAPILIŞI:

Yufkayı sekiz eşit parçaya kesin. Her bir parçanın içine uzunlamasına ve ince kestiğiniz helvaları koyun. Sigara böreği sararmış gibi sarın. Küçük bir kaseye temiz su koyun ve yufkanın uçları açılmasın diye hafifçe suya batırın. Tavaya sıvı yağı ekleyin ve kızdırın. Hazırladığınız yufkaları arkalı önlü kızartın. Kızarınca biraz üstündeki yağı almak için peçetenin üstüne koyun. Hindistan cevizi, pudra şekeri ve tarçını bir kapta birbirine karıştırın, Kızarttığınız yufkaları bu karışıma batırın. Servis yapacağınız tabağa alın ve üzerine çikolata sosu gezdirin. Dondurmayla servis yapın. Afiyet olsun...

1 yorum: