1 Mart 2014 Cumartesi

PATATES CİPSLİ TAVUK GRATEN



Ben bu tarifi yıllar önce bir televizyon programından almıştım. Tarifi biraz değiştirerek yapıyorum. Böyle daha lezzetli olduğunu düşünüyorum. Ben de bugün bu yemeği erkek kardeşim ve eşi için hazırladım. Onlar sofradan mutlu kalktılar. Siz blog okuyucularıyla da hazırladığım bu tavuk tarifini paylaşmak istedim.Umarım sizlerin de damak tadınıza uygun bir yemek olmuştur. Deneyen herkese mutlu tatmalar....








MALZEMELER:


  • 6 dilim tavuk bonfile
  • 1 büyük paket patates cipsi
  • 50 gram tereyağı 
  • 6-7 dal maydanoz
  • 100 gram kaşar


BEŞAMEL SOS İÇİN:


  • 1 litre süt
  • 50 gram tereyağı
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tutam tuz 
  • 1 tutam karabiber
  • muskat

YAPILIŞI:

Geniş bir tencereye tere yağını koyup, eritin. Tavukları ekleyip, arka önlü kızartın. Başka kapta ezilmiş cipsle, ince kıyılmış maydanozu birbirine karıştırın. Geniş bir borcama karıştırdığınız cipslerin yarısını koyup, borcamın her yerine yayın. Üzerine kızartmış olduğunuz tavukları dizin. Geri kalan cipsleri de üstüne yayın. Başka bir tencereye tereyağını ekleyip, eritin. Unu ekleyip, unun kokusu çıkana kadar birlikte sürekli karıştırarak kavurun.(orta hararetli ocakta) Ocaktan alıp, içine unu açmak için bir miktar süt ekleyin. Sürekli karıştırın. ( topak topak olmamasına dikkat edin.) İyice un açıldıktan sonra tekrar ocağa alın. Un koyulaşmaya başlayınca tekrar bir miktar süt ekleyin. Süt bitene kadar bu işleme devam edin. Beşamel sosunu yaparken en önemli nokta sürekli karıştırmaktır. Pişmesine yakın karabiber, tuz ve rendelenmiş muskatla tatlandırın. Hazırladığınız beşamel sosu tavukların üzerine döküp, önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 20 dakika pişirin. Pişmesine yakın çıkarıp, üzerine rendelenmiş kaşar serpin ve 5 dakika daha fırınlayın. Yanında hazırladığınız pilav ile servis yapabilirsiniz. Ben yemeklerimi yaparken annem ve babam tansiyon hastası oldukları için çok fazla tuz kullanamıyorum. Ondan dolayı bütün tariflerimi yazarken bir miktar diye adlandırıyorum. Herkesin damak tadı farklı olduğu için sizler kendi isteğinize göre yemeklerinizi tatlandırabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder