19 Mart 2014 Çarşamba

TÜRLÜ



Buzdolabında kalmış olan sebzelerle türlü yemeği yapmaya karar verdim. İçine biraz da tavuk etim vardı ve onu da ekledim. Çok lezzetli bir türlü yemeği ortaya çıktı. Türlü bizde çok sık yapılan yemeklerden biridir. Değişik sebzeler kullanarak yaptığımız türlü son derece besleyici bir yemektir. Özellikle güveçte yapıldığında tadından yenmez. Ben; güveç kullanıldığında odun ateşinde pişerse çok seviyorum. Bizim evlerimizde böyle bir imkanımız olmadığı için düdüklü tencere kullanmayı tercih ediyorum. Yemeğiniz hem daha çabuk pişiyor, hem de besin değerleri kaybolmamış oluyor.


















MALZEMELER:
  • 200 gram kuşbaşı kesilmiş tavuk eti
  • 3 adet orta boy soğan
  • 2 adet patlıcan
  • 2 adet kabak
  • 3 adet orta boy patates
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet yeşil biber
  • 100 gram fasulye
  • 2 adet orta boy domates veya domates sosu
  • 3 -4 diş sarımsak
  • 1 tutam tane karabiber
  • 1 tutam tuz
  • yarım su bardağı tavuk suyu
  • 1 tutam kırmızı toz biber
  • yarım çay bardağı zeytinyağı

YAPILIŞI:

Düdüklü tencereye zeytinyağı ve 4'e bölünmüş soğanları ekleyip, kavurun. Küp kesilmiş tavukları da ekleyip, kavurmaya devam edin. Patlıcan ve kabakların kabuğunu ayıklayıp, geniş parçalar şeklinde keselim. Biberleri de gene aynı şekilde çekirdeklerinden temizledikten sonra geniş parçalara keselim. Patates ve domatesi 4'e bölelim. Düdüklüde ki tavuklar kavrulunca bütün sebzeleri ekleyin. Geriye kalan malzemelerden sarımsakları (ince ince kesin), tane karabiberi, tuzu, kırmızı toz biberi ve tavuk suyunu ekleyip, düdüklünün kapağını kapatıp, pişirin. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder