16 Mart 2014 Pazar

FIRINDA ÇİPURA


Ben en lezzetli balıklardan biri olan çipurayı, kızartmadan çok fırında pişirmeyi tercih ediyorum. Böyle hem hafif oluyor, hem de daha sağlıklı. Sizlere de bu hazırladığım balığı denemenizi tavsiye ederim...






MALZEMELER:

  • 3 adet çipura
  • 1 adet limon
  • 6 adet defne yaprağı
  • zeytinyağ
  • 1 tutam tuz

YAPILIŞI:

Çipuraları temizleyip, yıkadıktan sonra iyice süzün ve yağlı kağıt konulmuş fırın tepsisine dizin. Her bir balığın  iki tarafını da bıçakla hafifçe yarın. Balıkların arasına ikişer tane defne yaprağı yerleştirin. Sonra üzerine zeytinyağı, sıkılmış limon gezdirin. Biraz tuz serpip, önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirin. Salata ile servis yapın. Sizlere tavsiyem evinizin kokmamasını istiyorsanız sıktığınız limonun kabuğunu atmayın ve tepsinin bir köşesine koyun. Ben denedim, sonuçtan memnun kaldım. Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder