14 Mart 2014 Cuma

TAVUKLU VE BEŞAMEL SOSLU BÖREK


Dondurucuda geçen haftadan aldığım yufkalar duruyordu. Uzun zamandır canım börek çekiyordu. Bende değişik bir börek yapmak istedim. Hazırladığım harcın biraz benzerini İngiltere de iken tavuklu paylarda görmüştüm. Bu tarz payları severek yerdim.  Harcını nasıl yapıyorlar diye de merak ederdim. Tavuklu payın nasıl yapıldığını öğrendikten sonra, bu harcı yufkanın içinde de denemeye karar verdim. Biraz değiştirerek bu böreği hazırladım ve sonucundan çok memnun kaldım. Sizlere de tavsiye ederim. 







MALZEMELER:

  • 4 adet yufka
  • 2 adet küp kesilmiş tavuk göğsü
  • 1 adet büyük boy yemeklik soğan
  • 1 paket küp kesilmiş mantar
  • 1 küçük rendelenmiş zencefil
  • 1 tutam zerdeçal
  • 1 tutam tuz
  • 1 tutam karabiber
  • 1 tutam acı pul biber
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • kaşar rendesi
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tutam çörek otu

BEŞAMEL SOS İÇİN:
  • 50 gram tereyağı
  • 2 yemek kaşığı un 
  • yarım litre süt
  • 1 tutam tuz
  • 1 tutam karabiber
  • 1 tutam muskat

YAPILIŞI:

Geniş bir tavaya zeytinyağ koyun. Soğanları ekleyip, pembeleştirin. Küp kesilmiş tavukları ekleyin. Biraz pişirdikten sonra mantarları ekleyip, suyunu çekene kadar pişirin. Pişmesine yakın karabiber, tuz, rendelenmiş zencefil, pul biber, zerdeçal ile tatlandırın ve ocaktan alın.
Beşamel sos için; başka bir tencerede tereyağını eritin ve unu ekleyip, birlikte kavurun. Unun kokusu çıkınca ocaktan alın ve biraz süt ekleyin. Bir çırpma teliyle iyice karıştırın. (unun top top olmamasına dikkat edin) Tekrardan ocağa alın ve un her koyulaştığında süt ekleyin. Bu işlemi süt bitene kadar tekrarlayın.Bu arada sürekli karıştırın. En son karabiber, tuz ve rendelenmiş muskat ekleyin.
Yufkaları 4 eşit parçaya bölün.  Böldüğünüz iki parçayı üst üste koyun. Yufkaların üzerine bir parça tavuklu harç, biraz beşamel sos ve rendelenmiş kaşar ekleyin. Geniş bir şekilde sarın. ( böreği istediğiniz şekil sarabilirsiniz) Yufkalar bitene kadar bu işleme devam edin. Bu şekilde 8 adet börek hazırlamış olacaksınız. Yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye dizin. Üzerlerine biraz suyla karıştırılmış sıvıyağ sürün ve çörekotu serpin. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında böreklerin üzeri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder