2 Mart 2014 Pazar

KAYMAKLI AYVA TATLISI




Geçen hafta halalarımla Beykoz 'da ki Hz. Yuşa 'yı  ziyarete gittik. Benim ilk gidişimdi.Muhteşem manzarasına bayıldım. Bu güzelliği sizlerle paylaşmak istedim.Eğer vaktiniz olursa sizlere de tavsiye ederim. Biz kış ayında gittiğimiz de bu kadar güzelse, ilk bahar da çiçekler açınca kim bilir nasıl oluyordur. 








Şimdi belki kendi kendinize soruyorsunuzdur. Ayva tatlısı ile bu hikayenin ne gibi bir bağlantısı var. Halam oranın kendine özgü pazarından hepimiz için ayva satın almış. Ayvalar geçen haftadan beri buzdolabında bekliyordu. Ben de bizim evde en çok yapılan tatlılardan biri olan ayva tatlısını hazırladım. Sonuç bu... Kaymakla beraber muhteşem ikili oluyorlar. Umarım sizlerin de damak zevkine uygundur.






MALZEMELER: 


  • 3 adet ayva
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 4-5 adet karanfil
  • 6-7 adet ayva çekirdeği
  • 1 çay bardağı su


YAPILIŞI:

Ayvaların kabuklarını temizledikten sonra ortadan ikiye ayırın. Orta kısmında ki çekirdeklerini çıkarın. Yayvan bir tencereye, ayvaların oyulmuş orta kısımları üste gelecek şekilde dizin. Her ayvanın ortasına toz şekerini bölüştürün. Üzerine karanfil, ayva çekirdeklerini ve suyunu ekleyin. Kapağını kapatıp, ocakta kısık ateşte ayvalar yumuşayana kadar pişirin. Kaymak ile servis yapın. Eğer kaymak bulamıyorsanız krem şanti ile de servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder