3 Şubat 2014 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI PIRASA


Bugün kolay ve lezzetli bir yemek yapmak istedim. Buzdolabında pırasalar vardı. Ben de zeytinyağlı pırasa pişirmeye karar verdim. Ben bu yemeği çok severim. Özellikle pişince limonlu suyuna bayılıyorum. Lezzetinin yanında, çok hafif bir yemek. Özellikle rejim yapanlar için ideal. Deneyenlere afiyet olsun...






 MALZEMELER:

  • 1 kilo pırasa
  • 2 adet orta boy havuç
  • 2 adet kesme şeker
  • 1 tutam tuz
  • 1 adet orta boy limon ( suyu)
  • 1 çay bardağının yarısı zeytinyağ
  • 1 çay bardağının yarısı pirinç
  • 1 su bardağı su

YAPILIŞI:


Pırasaları ve havuçları kayrak şekilde kesin. Tencereye sırayla  pırasaları, havuçları, kesme şekeri, zeytin-yağını ve suyunu koyup, kısık ateşte pişirin. Pişmesine yakın içine pirincini, limon suyunu ve tuzunu ekleyin. Eğer suyu azalmışsa biraz daha su ekleyin. Suyunu çekince ocağın altını kapatın. Yemeğiniz soğuyunca servis yapın. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder