6 Şubat 2014 Perşembe

CEVİZLİ KISIR


Kısırı sevmeyen var mıdır?  Ben çoğunlukla kısırı cevizsiz yapardım. Sevgili kuzenim bir gün bizi evine davet ettiğinde bu kısırı yapmış. Yediğimde bayıldım.Tabi ki hemen tarifini aldım. Şimdi de sizlerle paylaşıyorum. Umarım sizlerde beğenirsiniz. Afiyet olsun...






 MALZEMELER:

  • 2 su bardağı bulgur (ince bulgur)
  • 3 su bardağı kaynar su
  • 1 adet kuru soğan
  • 4-5 adet taze soğan
  • 2 yemek kaşığı kuru nane
  • 8-9 dal maydanoz
  • 8-9 dal dereotu
  • 1.5 su bardağı çekilmiş ceviz içi
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • yarım çay bardağı zeytinyağ
  • yarım limon suyu
  • 2 adet orta boy domates
  • tuz 
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 4 yaprak marul
  • pul biber

 YAPILIŞI:




Domatesleri küp küp doğrayın. Marulları, taze soğanları, maydanozu ve dereotunu ince kıyın. Yarım çay bardağı  zeytinyağını ve yemeklik doğradığınız soğanı tencereye alın, tuz ve salça ekleyerek pembeleşene kadar 2-3 dakika kavurun. Pişen soğan ve salçayı ocaktan alın. Aynı tencereye bulguru ve kaynamış suyu ekleyerek kapağını kapatın ve şişmesini bekleyin. Bulgur şiştiğinde marulları, taze soğanı, naneyi, domatesi, maydanozu, dereotunu, cevizi, limon suyunu, pul biberi ve nar ekşisini ilave edip, iyice karıştırın. (Siz malzemeleri kendi isteğinize göre azaltıp,çoğaltabilirsiniz) Servis yaparken marul yapraklarıyla servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder