27 Şubat 2014 Perşembe

NOHUT YEMEĞİ






















Nohut benim en sevdiğim baklagillerden biridir. Bizim evde de çok sık pişirilen yiyeceklerdendir. Ben nohutları önceden düdüklü de haşlıyorum. Buzdolabı poşetlerine koyup, dondurucu da saklıyorum. Kullamak istediğimde dondurucudan alıp,kullanmak pratik oluyor. Bende sizlerle bugün bu lezzetli nohut yemeğini paylaşmak istedim. Umarım siz de beğenip, denersiniz. Afiyet olsun...


















MALZEMELER:

  • yarım kilo nohut
  • 200 gram kıyma veya 250 gram kuşbaşı et
  • 3 adet orta boy soğan veya arpacık soğan
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • yarım su bardağı domates sosu veya 1 yemek kaşığı salça
  • 1 tutam kırmızı toz biber
  • 1 tutam pul biber
  • 1 tutam tuz
  • sıcak su 

YAPILIŞI:

Nohutları geceden ıslatıp, düdüklü tencerede haşlayın. Düdüklü tencereye zeytinyağı koyup, iri doğranmış soğanları ekleyip, pembeleştirin. Kıymayı veya kuşbaşı eti ekleyip, kavurun. Etler kavrulduktan sonra domates sosunu ekleyin. Kırmızı toz biber ve pul biber ile tatlandırın. Domates sosu suyunu çekince nohutları ekleyin. Nohutların üzerini geçecek kadar su ekleyip, pişmeye bırakın. (herkesin düdüklü tencere pişme hızı farklıdır) Pişince de isterseniz pirinç pilavı ile servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder