1 Şubat 2014 Cumartesi

KIYMALI TARHANA ÇORBASI

Eskiden tarhana çorbasını sade veya sarımsaklı pişirirdim. Çorbayı bu şekilde içmekten çok hoşlanmazdım. Bugünler de çorbayı bu tarifte ki gibi hazırlıyorum. Aydın yöresinde de çorbayı bu şekilde pişirirken içine ekstradan haşlanmış börülce de eklerler. Ben çorbayı bu şekilde pişirmeyi tercih ettim. Hem besin değeri yüksek, hem de çok lezzetli oluyor. Özellikle de çocuklarınız için çok besleyici bir çorba...Şu anda içmekten en zevk aldığım çorbalardan biri.. Herkese tavsiye ederim. Umarım sizlerde beğenirsiniz.



 

MALZEMELER:
  • 50 gram tereyağı
  • 100 gram kıyma 
  • 1 adet kuru soğan (isteğe bağlı)
  • 5 yemek kaşığı tarhana (suda ıslatılmış)
  • 2 adet orta boy domates (rendelenmiş) veya domates sosu
  • 1 tutam pul biber
  • 1 tutam karabiber 
  • 1 tutam tuz
  • 1 su bardağı nohut (haşlanmış)
YAPILIŞI:

Bir kapta tarhanın üzerini geçecek kadar su ekleyin ve karıştırarak açın ve bekletin. Bir tencereye yağı koyup, eritin. Kıymayı ve yemeklik kesilmiş soğanı ekleyip, kavurun. Kıyma kavrulunca içine domatesleri ekleyip, domates suyunu çekinceye kadar pişirin. Domatesler suyunu çekince içine su ile açtığınız tarhanayı ekleyin.Kısık ateşte karıştırarak pişirin. Pişmesine yakın haşlanmış nohutu, tuzunu, karabiberini ve pul biberini ekleyin. İsterseniz içine bir diş sarımsak da ekleyebilirsiniz. (Çorba kıvamına gelene kadar karıştırın.) Biraz daha piştikten sonra servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder