4 Şubat 2014 Salı

HAVUÇLU KEK

Benim severek ve zevkle yediğim keklerden biridir. Bugünde bu keki yeğenim için yaptım. O da bu keki çok seviyor. Tarifini sizlerle de paylaşmak istedim. Umarım siz de deneyip, sonucundan memnun kalırsınız. Deneyenlere afiyet olsun....


  

MALZEMELER :

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 2 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 1 muhallebi kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı sıvı yağ


YAPILIŞI :

Bir kapta yumurtaları bir mikser ile beyazlaşana kadar iyice çırpın. İçine şekeri ekleyip, çırpmaya devam edin. Sonra sırayla diğer malzemeleri ekleyin. (unu, vanilyayı ve kabartma tozunu elekten geçirin) Bir spatula veya kaşıkla iyice karıştırın. Kek kalıbının her yerini yağlayın. ( Ben çoğunlukla yağlı kağıt kullanıyorum, daha rahat oluyor) Karışımı içine dökün ve daha önceden ısıtılmış fırında pişirin. (170 derecede _45 dakika) Herkesin fırın ayarları farklı olabilir, siz ara ara pişip pişmediğini kontrol edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder